Xa van aló case 2 meses dende o inicio deste curso tan peculiar e diferente, marcado pola situación epidemiolóxica que estamos a vivir.
Dende o mes de marzo
a COVID-19 deulle un xiro demasiado brusco ás nosas vidas, cambiando o noso día
a día e deixándonos un panorama escolar case irrecoñecible, pero que grazas ao
esforzo de toda a COMUNIDADE EDUCATIVA (mestrxs, alumnxs,
familias e persoal non docente) estamos loitando diariamente por sacar adiante
a educación.
Unha educación que
se viu minguada e asolagada polas medidas dun protocolo que aló polo verán se
intuían demasiado duras e desoladoras, especialmente para o alumnado.
Como podíamos volver
aos centros educativos despois de tantos meses separados, tendo que seguir
mantendo esa separación? Como íamos a facer posible a distancia social nas aulas, cando a
socialización é un pilar básico da educación?
Canto de necesarias eran/son/serán
as apertas, os aloumiños, os bicos, as mostras de afecto e cariño entre iguais, e
entres mestrxs e alumnxs?
E a barreira das máscaras? A necesidade de
protexernos do virus tendo que ocultar parte da nosa cara, tapando así a nosa
expresión facial, dificultando a nosa comprensión á hora da falar, camuflando
as nosas emocións...
Adentrámonos nun
territorio que nada tiña que ver co que deixamos en marzo: a arquitectura podía
ser a mesma, pero a esencia mudara por completo.
Con esta tristeza
(xunto co pesar de ter que deixar o que fora o meu centro durante os últimos 10
anos) mergulleime neste novo curso 2020.21.
Un curso que me
trasladou á miña cidade natal. Un curso que me levou a un centro (CEIP López Ferreiro) que casualmente linda
coa facultade na que me formei para desempeñar a profesión que exerzo e que me
apaixona. Un curso no que volvo á
especialidade pola que conseguín a miña praza como docente. Un curso no que
retorno ao 4º curso de E.I.
Comezar este curso
tan peculiar, con calquera nivel, foi unha auténtica batalla, pero ei de
recoñecer que cos máis pequechxs foi unha verdadeira odisea.
Realmente, as
medidas protocolarias que esixe a pandemia, afectan demasiado ao quefacer
cotián nas aulas en xeral e en infantil en particular.
As esixencias da
hixiene de mans e a desinfección de materiais e espazos, consume demasiado
tempo que vai en declive da educación, no sentido de que dispoñemos de menos
tempo efectivo para realizar multitude de actividades.
Baixo un panorama
tan desolador, debo recoñecer que no mes de setembro, decidín non continuar con
este blog, deixalo aparcado durante este curso, pois a realidade escolar calou
demasiado fondo en min...
Porén, e a pesar de
que a situación epidemiolóxica se atopa nun momento moi delicado, dous meses
despois, boto en falta o feedback que se
producía coas familias do meu alumnado a través das publicacións, pois o blog
convertíase nunha ferramenta a través da cal eu lles achegaba o traballo diario
da aula.
Ao alumnado deste
nivel cústalle facer chegar á información con claridade debido ás limitacións
propias da idade. Se a iso lle sumamos que as escolas tiveron que converterse
en “cámaras acorazadas” ás que tan so poden ter aceso alumnxs e mestrxs, faise
máis preciso ca nunca abrir as portas da aula (dun xeito figurado e virtual)
para facer partícipes ás familias do quefacer cotián.
Así que... dou por
inaugurado de novo o meu blog!
ENCANTADA e ILUSIONADA
por volver a publicar!
Ningún comentario:
Publicar un comentario
Nota: só un membro deste blog pode publicar comentarios.