Moitas veces a PLÁSTICA é unha materia que por
parte do alumnado, e tamén das familias, non ten a mesma “consideración”
educativa que outras, que son consideradas de “primeira categoría”, coma as
matemáticas, as linguas, ou mesmo as ciencias... quedando a educación artística
(plástica e música) xunto coa educación física relegadas á “segunda categoría”.
A EXPRESIÓN
PLÁSTICA é un tipo de linguaxe do
pensamento. A través dela, xs nenxs transmiten as súas vivencias, ao tempo
que é unha mostra das aprendizaxes realizadas. Isto contribúe ao
desenvolvemento intelectual, emotivo e sensorial.
Debemos promover a actividade plástica como medio de comunicación, potenciando a
capacidade de creación e expresión persoal. Para iso temos que facilitar que xs
alumnxs exerciten a coordinación óculo-manual, temos que axudarlle a ampliar e
diversificar os seus esquemas gráficos e facilitarlle unha gran variedade de
recursos.
Así a expresión plástica debe contribuirá ao desenvolvemento integral dx nenx :
cognitivo, motor, afectivo, social...
Sen esquecernos de que o máis importante na actividade plástica é a CREATIVIDADE.
Hai que conseguir que a través da expresión
plástica xs nenxs se coñezan a si mesmos e sexan capaces de desenvolver as súas
potencialidades e aprendrr a valorarse e quererse coas aptitudes que ten, pero
sempre promovendo o afán de mellora e superación.
Destacar, que na expresión plástica o máis importante NON é o produto final,
senón o proceso creador en si. A obra final é un reflexo dx nenx, que contén: os
seus coñecementos, a súa personalidade, os seus intereses, como interpreta o
medio, como entende a realidade...
O progresivo
control e domino dos materiais e técnicas permitirá que x nenx desenvolva
unha expresión plástica máis libre e que se manifeste tanto emocional coma
cognitivamente.
Na primeira sesión de plástica pedinlle xs alumnxs que
realizasen un debuxo libre. Con el pretendía coñecer precisamente as ideas e
aprendizaxes previos a nivel plástico.
Na segunda sesión, explicaron oralmente aos seus
compañeiros:
* Que debuxaron? e por que?
* Que materiais empregaron? e por que?
A gran maioría optou por debuxos realistas e case
todos empregaron ou ceras ou pinturas de madeira... Este é un “estereotipo”
plástico, debido a que, seguramente ao longo da súa escolaridade son os
recursos que máis empregaron, ou que máis tiveron que empregar...
Este curso imos a romper con iso... achegarémonos
ao coñecemento de diversas obras e artistas, empregaremos diversas técnicas e
materiais... e o punto de partida serán os gustos e motivacións dxs alumnxs,
por iso, na seguinte sesión abriremos unha choiva de ideas na que entre todos
explicarán:
* O que máis e o que menos lles gusta de plástica?
* Que técnicas lles gustaría probar?
* Con que materiais lles gustaría traballar?
Pois non nos esquezamos que xs alumnxs deben ser os protagonistas da súa aprendizaxe!
Ningún comentario:
Publicar un comentario
Nota: só un membro deste blog pode publicar comentarios.